Spórolj pénzt környezettudatosan- szerezz be te is egy szeletelőgépet!

Szerző: Házisáfrány - 2017.10.24. 13:48 Szólj hozzá!

szeletelo1.jpg

Kevés dolog szexibb a hajszálvékonyra szeletelt sonkánál... :)

Esküszöm, sosem akartam szeletelő gépet venni, de aztán megismertem Danit. Akinek volt. Kérdeztem, minek. Ez nem csak az újabb hely és porfogó felesleges konyhagépek közül? Dani csak annyit mondott nekem, egy szeletelő géppel rengeteget spórolhatok, menjek el az első hiperbe és számoljam ki, mennyit. És én, aki ekkora gourmet-nak gondolja magát, ne állítsam azt, hogy az előre csomagolt étel finom. Mert nem az. És, ha már itt tartunk, - kérdezte Dani -, engem nem zavar, hogy annyi műanyag szemetet termelek? Nos, tulajdonképpen zavar, és különben is épp unatkoztam aznap, így elmentem bevásárolni, hogy kiderítsem, tényleg igaza van-e. A hiperben aztán körülnéztem a felvágott és sajt részlegeken. Azoknak a termékeknek az árát vettem figyelembe, amik a legnépszerűbbek egy átlagos magyar háztartásban. Aztán felhívtam a barátaimat és megkérdeztem tőlük, iskolaidőben mennyi előrecsomagolt étel fogy nálunk. Kiderült, hogy egy olyan családnál, ahol 2-3 kamaszgyerek van, akik folyton éhesek, és a suliba is viszik az uzsit, heti szinten minimum 8-10 csomag sajt, felvágottból pedig 10-12. Osztottam, szoroztam, átlagoltam. Próbáltam úgy kiszámolni, mennyi az annyi, hogy a család minden termékből nagyjából ugyan annyit vesz. És kijött a végeredmény.

HA NEM ELŐRECSOMAGOLT, ZSUGORFÓLIÁZOTT, MŰANYAG MELLÉKÍZŰ FELVÁGOTTAKAT, SAJTOKAT VESZEL, ÉS VAN EGY 4 TAGÚ CSALÁDOD, AMIBEN VAN KÉT KAMASZGYEREK, BIZONY NAGYJÁBÓL 120 000 FT-OT SPÓROLSZ ÉVENTE, HA MAGADNAK SZELETELSZ!

szeletelo6.jpg

Azért ennyi pénzért még én is veszek magamnak vagy 5 pár cipőt, úgyhogy tudtam, nincs min vitázni, Dani nyert.

Nem vagyok harcos környezetvédő. Bár szelektíven gyűjtöm a szemetet, de közben simán megveszem a műanyag üveges üdítőt, amikor szomjas vagyok. Aztán persze utálom magam, amikor kidobom az üres palackot. És igen, eddig én is megvettem az előre szeletelt ezt meg azt, pedig annak is műanyag a csomagolása.  “Mert az olyan praktikus”- mondom ilyenkor én is, mint annyian mások, pedig a lustaságon kívül semmi sem szól ezek mellett az érvek mellett. És évi 120.000 Ft, az akárhogy is nézzük, évi 120.000 Ft.

Nos, hogy lásd, nem magamtól találtam ki amit az előbb állítottam, beszéljenek helyettem inkább a számok:

Termék

Tömb ár/ kg

Előre csomagolt ár/ kg

Árdifferencia 100 g-os csomagokra bontva

Trappista sajt

1500

2850

135

Pizza mozarella

2300

3000

70

Pannónia sajt

3400

3950

55

Karaván sajt

2900

4000

110

Gyulai kolbász

4560

5870

134

Herz szalámi

5790

7850

200

Pick Nosztalgia Párizsi

2600

3200

60

Gépsonka

2000

3500

150

 szeletelo_2.jpg

A sajtok és felvágottak árait egy hiperben hasonlítottam össze, tehát ott, ahol az árak általában a legkedvezőbbek és nem a sarki kisboltban. Ügyeltem arra, hogy minden terméknél ugyan annak a márkának az árait nézzem egész és szeletelt formában is.

Félre ne érts! Én is ragaszkodom a hajszálvékonyra szeletelt felvágotthoz, de ha már van hozzá géped, ilyet magadnak is tudsz szeletelni! Az íze pedig sokkal jobb, meglátod! Új dimenziókba lép majd az esti vacsoráztatás, hiszen végre nem műanyag ízű csabait teszel majd az asztalra, hanem rendes, kolbász ízű kolbászt. Közben pedig minden vacsoránál, reggelinél és a gyereknek becsomagolt uzsonnával spórolsz majd egy csomót.

…Dani jófej volt. Kölcsön adta a saját szeletelőjét, ami szép, könnyen tisztítható és gyönyörűen vág. Egy rendes konyhai szeletelő nagyjából 40 000 Ft-nál kezdődik, tehát kb. 4- 6 hónap alatt megtérül, ha mostantól magadnak szeletelsz.
…Ha pedig szeletelőt veszel, arra ügyelj a kiválasztásánál, hogy: 

  • Jó minőségű, éles és főleg élezhető kés legyen hozzá, hiszen a szeletelésnek a kés a lelke
  • Erős, megbízható motorja legyen, hogy jól bírja a keményebb dolgok szeletelését is
  • Jó minőségű anyagokból legyen, hiszen az olcsóbb gép darabkái előbb-utóbb eltörnek, vagy elkopnak
  • Legyen hozzá ujjvédő, gyerekzár
  • Sok mindent lehessen szeletelni vele a kenyértől a sajtokon és zöldségeken keresztül a felvágottakig
  • Talán a legfontosabb szempont, hogy a gép könnyen tisztítható legyen

Ja, és még egy apróság! Ha van aszalógéped, ahhoz is remek, már-már nélkülözhetetlen kiegészítő egy jól működő szeletelő!

Én egy olyan Graef szeletelőt vettem végül, amilyen Daninak volt. Az eredményt a fotóimon láthatod. Ha pedig te is szeretnél egyet, a graef.hu webáruházban megveheted. Magadnak és esetleg másoknak is. Nem fogod megbánni. Úgyis hamarosan itt a karácsony.

Ha tetszett a cikk, ide kattintva "lájkold" és kövesd Házisáfrány kalandjait a facebookon is.

szeletelo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://hazisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr2912785582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

image001.png

Facebook

Iratkozz fel hírlevelemre!

Címkék

ajándékok házilag (30) amerikai (18) aprósütemény (13) aszalt gyümölcs (4) bab (3) braising (3) brézingelés (3) bulgúr (4) buli (9) citrom (7) comfort food (5) csicseriborsó (4) csirke (9) csokoládé (15) cukor (13) dél-amerikai (3) desszert (58) dió (5) DIY (5) édes (4) édesség (22) egészséges (24) egypercesek (34) elegáns (5) élesztő (11) előétel (7) eper (7) ételfotó (3) étterem (6) fagylalt (6) fahéj (3) fesztivál (3) feta (3) főétel (14) fotó (3) francia (3) fűszer (20) fűszeres (7) fúziós (3) gallicoop (4) gluténmentes (4) görög (10) görög joghurt (5) grapoila (4) grill (3) gyerekeknek (8) gyors (8) gyors vacsorák (38) gyümölcs (6) habcsók (3) hal (3) húsvét (9) ital (5) joghurt (9) kalács (7) karácsony (28) keksz (11) kelt tészta (14) kenyér (20) kókusztej (3) könnyű (7) kovász (4) közel-kelet (5) közel-keleti (22) krémsajt (6) krumpli (3) kuszkusz (3) lazac (3) lencse (3) leves (10) liszt (5) mandula (4) marhahús (5) marokkói (6) mediterrán (9) mexikói (5) méz (4) nagy vendégségekre (3) nyár (3) olasz (11) olíva olaj (4) padlizsán (6) paprika (4) paradicsom (14) parmezán (3) péksütemény (5) pulyka (6) rizs (4) sáfrány (3) sajt (8) saláta (9) spanyol (9) sütemény (25) sütőtök (5) szponzorálttartalom (5) tahini (8) tapas-mezze (13) távol-keleti (5) tea (3) tejföl (3) tejszín (3) tenger gyümölcsei (3) tészta (7) tex-mex (3) tojás (5) ünnep (42) ünnepi ételek (35) vaj (6) vegán (8) vegetáriánus (42) vörösbor (3) zöldség (13)
süti beállítások módosítása