Egészséges datolyás-fügés gyümölcskenyér

Szerző: Házisáfrány - 2018.10.10. 08:38 komment

gyumolcskenyer2_1_of_1.jpgImádom az édességet, szoktam mondani, hogy a cukor az egyetlen drogom. Persze ha édességet eszem, mint minden rendes nőnek, nekem is folyamatos lelkiismeret furdalásom van, ami lássuk be, erősen ront az adott süti vagy csoki élvezeti értékén. Ilyenkor érdemes az úgynevezett „egészséges nassok” felé fordulni. Az emberben ugyanis megvan az a fals káprázat, miszerint ami egészséges, az kevésbé hizlal. Ez persze egy kicsit sem igaz, távolról sem, de onnantól, hogy megvan az illúzió, és teljes egészében tudod élvezni az illető ételt, kit érdekel az önbecsapás, nem igaz?

Nos, a lényeg, hogy a minap kaptam egy Spar Étrend könyvet, amiben csupa egészséges recept van, és ez a gyümölcskenyér recept megtetszett. Gyorsan meg is sütöttem, mert rettentően vágytam valamire amiben van cukor, itthon azonban nem volt egy morzsa csoki sem, aszalt gyümölccsel viszont tele az édességes fiók, gondoltam felhasználom, mi bajom lehet. Nem fogok neked hazudni. Sejtettem, hogy ez a süti nem lesz rossz, de hogy ennyire finom, azt nem gondoltam volna! Később beállítottak az öcsém gyerekei és papa is, akiket kénytelen voltam megkínálni vele és bevallom őszintén, szinte sírtam, amikor az utolsó szelet eltűnt a tányérjukról. Pedig milyen jó lett volna nekem másnap reggelire, vagy uzsonnára!- gondoltam.  Végül azzal vigasztaltam magam, hogy másnap pikk-pakk összedobok majd egy újabb adagot. Így is lett.

gyumolcskenyer1_1_of_1.jpgNu és a recept. Bár az eredeti változatban nyírfacukor szerepel, én inkább nádcukorral és juharsziruppal készítettem, mert imádom a mély, karamellás, komplex ízét, az aszalt gyümölcsben pedig amúgy is annyi a cukor, hogy akkor már tök mindegy. Ja! És mazsola helyett fügét tettem bele. Mert a mazsolát az emberek vagy szeretik, vagy nem, a füge viszont izgalmasabb is, és jóval kevésbé megosztó gyümölcs. Ez a süti frissentartó fóliába csomagolva simán eláll 4-5 napig, de ne legyenek illúzióid, úgy rá fog járni az egész család, hogy ez sosem fog a gyakorlatban kiderülni.

 Ha tetszett a cikk, ide kattintva "lájkold" és kövesd Házisáfrány kalandjait a facebookon is.

120 g vaj
200 g dió
150 g magozott datolya
100 g aszalt füge
2 nagyobb alma
200 g liszt (bármilyet használhatsz a teljes kiőrlésű tönkölyliszttől a finomliszten át, szükség esetén a gluténmentes változatig.)
50 g nádcukor
50 g juharszirup (ha nincs, használj ehelyett is nádcukrot)
1 tojás
1 tk foszfátmentes sütőpor
1 tk szódabikarbóna
1 csomag vaníliás cukor
csapott teáskanál fahéj
csapott teáskanál gyömbér
fél mokkáskanál só

  1. Tedd a diót, magozott datolyát és fügét forgókéses robotgépbe és pulzálva daráld addig, míg viszonylag rusztikus, de már krémes állagú masszát nem kapsz.
  2. Reszeld le az almákat. Nem kell meghámoznod.
  3. Melegítsd elő a sütőt 170 fokra.
  4. Vajazz és lisztezz ki egy gyümölcskenyér formát.
  5. Tedd a vajat a cukorral, juharsziruppal, fűszerekkel és sóval robotgépbe, és keverd addig, míg a vaj habos és krémes nem lesz.
  6. Folyamatos keverés mellett add hozzá a tojást, majd az almát, a diós, aszalt gyümölcsös keveréket és végül óvatosan az előzőleg sütőporral és szódabikarbónával összekevert lisztet.
  7. Spatulával kanalazd a masszát a formába, majd tedd a sütőbe. Ha barnulna a teteje, 25-30 perc elteltével takard le alufóliával.
  8. Süsd 40-50 percig, míg a beleszúrt fogpiszkáló tisztán nem jön ki.

Vedd ki a sütőből, pihentesd a formában 5 percig, majd borítsd rácsra és tálalás előtt hűtsd ki teljesen.

Címkék: füge édesség sütemény desszert egészséges datolya SPAR szponzorálttartalom sparmagyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hazisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr9314293137

image001.png

Facebook

Iratkozz fel hírlevelemre!

Címkék

ajándékok házilag (30) amerikai (18) aprósütemény (13) aszalt gyümölcs (4) bab (3) braising (3) brézingelés (3) bulgúr (4) buli (9) citrom (7) comfort food (5) csicseriborsó (4) csirke (9) csokoládé (15) cukor (13) dél-amerikai (3) desszert (58) dió (5) DIY (5) édes (4) édesség (22) egészséges (24) egypercesek (34) elegáns (5) élesztő (11) előétel (7) eper (7) ételfotó (3) étterem (6) fagylalt (6) fahéj (3) fesztivál (3) feta (3) főétel (14) fotó (3) francia (3) fűszer (20) fűszeres (7) fúziós (3) gallicoop (4) gluténmentes (4) görög (10) görög joghurt (5) grapoila (4) grill (3) gyerekeknek (8) gyors (8) gyors vacsorák (38) gyümölcs (6) habcsók (3) hal (3) húsvét (9) ital (5) joghurt (9) kalács (7) karácsony (28) keksz (11) kelt tészta (14) kenyér (20) kókusztej (3) könnyű (7) kovász (4) közel-kelet (5) közel-keleti (22) krémsajt (6) krumpli (3) kuszkusz (3) lazac (3) lencse (3) leves (10) liszt (5) mandula (4) marhahús (5) marokkói (6) mediterrán (9) mexikói (5) méz (4) nagy vendégségekre (3) nyár (3) olasz (11) olíva olaj (4) padlizsán (6) paprika (4) paradicsom (14) parmezán (3) péksütemény (5) pulyka (6) rizs (4) sáfrány (3) sajt (8) saláta (9) spanyol (9) sütemény (25) sütőtök (5) szponzorálttartalom (5) tahini (8) tapas-mezze (13) távol-keleti (5) tea (3) tejföl (3) tejszín (3) tenger gyümölcsei (3) tészta (7) tex-mex (3) tojás (5) ünnep (42) ünnepi ételek (35) vaj (6) vegán (8) vegetáriánus (42) vörösbor (3) zöldség (13)
süti beállítások módosítása