Friss bazsalikom pesto, a nyár ízei üvegbe zárva

Szerző: Házisáfrány - 2011.06.17. 13:00 Szólj hozzá!

Kevés finomabb dolog van a világon az igazi, friss pestonál! Ha valaki állítja az ellenkezőjét, egészen biztos, hogy eddig csak üvegeset evett. Az ortodox pesto készítők úgy gondolják, a dolog kizárólag mozsárban verve lesz igazán finom. Aprítógép használata- vallják ők- ebben az esetben a főbűnök egyike. Hát, azon ne múljék!- gondoltam, és előkaptam a kőmozsaram, beledobtam a hozzávalókat és nekiálltam verni. És vertem és vertem... Aztán még mindig vertem és vertem... Közben meg telt-múlt az idő... A kezem lassan elkezdett fájni... Megfogadsz tőlem egy jó tanácsot? Neked, eszedbe ne jusson!!!!

Úgy volt, hogy Zsolt, a séf haverom feljött hozzám marhát brézingelni. Erről már meséltem az előző posztban. Úgy gondoltam a segítséget illene honorálni valamivel, ezért nem kevés melóval összemozsaraztam neki a fennt említett, valóban mennyei ízű krémet. Épp fotóztam, tele volt a kezem, így megkértem, a tészta részt intézze ő. Nem voltam túl éhes, úgyhogy mondtam neki, hogy csak egy kis adag spaghettit számoljon rám, gondoltam mégiscsak férfiember, az ő kis adagja nyilván akkora lesz, amennyit én egy hét alatt sem eszem meg. Ráadásul egy séfről beszélünk, aki üti-vágja a mennyiségeket. Hinnéd, hogy kettőnknek összesen azt a mini-tálkányit sikerült összehoznia, amit a fotón látsz???

A pesto nem egy komplikált dolog, és amióta minden közértben van cserepes bazsalikom, az év bármely szakaszában elkészítheted. Számolj 4 személyre 2 hatalmas marék bazsalikommal. Ne dőlj be a mozsaras sztoriknak, de tényleg, úgy nagyjából sose lesz a dologból homogén massza, és az ízhez sem ad hozzá annyit, amennyit mondanak, neked meg a hajad tele lesz nem annyira esztétikus, olajos, zöld pöttyökkel. Fogj inkább egy botmixert, szánj az egészre nagyjából 5 percet, aprítsd vele gyorsan össze (fröcskölni fog ez is, tégy valamit a tetejére!) majd frissiben tálalhatod környezeted naaaaagy boldogságára!

2 hatalmas marék bazsalikom
1-2 gerezd fokhagyma
5 dkg reszelt pecorino vagy parmezán
3 dkg fenyőmag
½ dl olíva olaj
csipet só

  1. Pirítsd teflonban szárazon enyhén rózsaszínűre a fenyőmagot.
  2. Tégy minden hozzávalót mozsárba/ aprítógépbe, és dolgozd össze addig, míg viszonylag homogén masszát nem kapsz.
  3. Ha valami hiányzik belőle, ízesítsd utána.
  4. Frissen tésztára vagy grillezett csirkemellre téve tálald, de lezárt üvegben 2-3 napig eltarthatod hűtőszekrényben is

Címkék: olasz tészta bazsalikom fűszer egypercesek gyors vacsorák

A bejegyzés trackback címe:

https://hazisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr75098608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

image001.png

Facebook

Iratkozz fel hírlevelemre!

Címkék

ajándékok házilag (30) amerikai (18) aprósütemény (13) aszalt gyümölcs (4) bab (3) braising (3) brézingelés (3) bulgúr (4) buli (9) citrom (7) comfort food (5) csicseriborsó (4) csirke (9) csokoládé (15) cukor (13) dél-amerikai (3) desszert (58) dió (5) DIY (5) édes (4) édesség (22) egészséges (24) egypercesek (34) elegáns (5) élesztő (11) előétel (7) eper (7) ételfotó (3) étterem (6) fagylalt (6) fahéj (3) fesztivál (3) feta (3) főétel (14) fotó (3) francia (3) fűszer (20) fűszeres (7) fúziós (3) gallicoop (4) gluténmentes (4) görög (10) görög joghurt (5) grapoila (4) grill (3) gyerekeknek (8) gyors (8) gyors vacsorák (38) gyümölcs (6) habcsók (3) hal (3) húsvét (9) ital (5) joghurt (9) kalács (7) karácsony (28) keksz (11) kelt tészta (14) kenyér (20) kókusztej (3) könnyű (7) kovász (4) közel-kelet (5) közel-keleti (22) krémsajt (6) krumpli (3) kuszkusz (3) lazac (3) lencse (3) leves (10) liszt (5) mandula (4) marhahús (5) marokkói (6) mediterrán (9) mexikói (5) méz (4) nagy vendégségekre (3) nyár (3) olasz (11) olíva olaj (4) padlizsán (6) paprika (4) paradicsom (14) parmezán (3) péksütemény (5) pulyka (6) rizs (4) sáfrány (3) sajt (8) saláta (9) spanyol (9) sütemény (25) sütőtök (5) szponzorálttartalom (5) tahini (8) tapas-mezze (13) távol-keleti (5) tea (3) tejföl (3) tejszín (3) tenger gyümölcsei (3) tészta (7) tex-mex (3) tojás (5) ünnep (42) ünnepi ételek (35) vaj (6) vegán (8) vegetáriánus (42) vörösbor (3) zöldség (13)
süti beállítások módosítása