A 600 adag hús és a jótékonysági buli

Szerző: Házisáfrány - 2011.07.04. 09:05 Szólj hozzá!

Az úgy szokott lenni, hogy az ember először híres lesz, utána pedig elkezd jótékonykodni. Nos, én fordítva csináltam. Híres egyáltalán nem vagyok, de Alika mondta, hogy a francia iskolában, a gyerekek évzáró ünnepségén jótékonysági grillsütögetés lesz 600 főre és ott lesz Zsolt, a séf haverom is, nincs-e kedvem segíteni neki. Naná, hogy volt! Ahogy azt előre sejtettem, remek mulatság kerekedett a dologból! A rendezvény óta napok teltek el, így talán érdemes lenne azt is megkérdeztem Alikától, mégis milyen célból jótékonykodtam. Már csak a miheztartás végett...

Nem tudom dolgoztál-e fel valaha 50 kg csirkemellet, annyit mondhatok csupán, hogy nem kis mennyiség. Először feldaraboltuk az összeset, aztán egy nagyon egyszerű, de annál finomabb keverékkel bepácoltuk a húst. Szokásosan macerás ötleteim helyett most Zsolt akarata érvényesült, mégis csak ő volt a chef, így a pác kevés olíva olajból, sok fokhagymából, sóból, durvára darált borsból, friss rozmaringból és citromléből állt. Működött, méghozzá nagyon!

600 főre grillezni nagy meló. Zsolt állította, hogy ennyi emberre még ő sem sütögetett soha, én pedig ipari mennyiség szempontból teljesen szűz voltam. Hatalmas, stabil Weber grilleken nyomtuk. Ezek gyönyörű, tartós, nehéz sütők, mindig nézegettem őket a barkácsboltokban, mert olyan szépek, hogy majd ha egyszer lesz kertem, én is veszek. Az áruk a kínai változat sokszorosa, de most már egészen bizonyos vagyok abban, nem véletlenül, hiszen úgy bírta a strapát és úgy adta le a hőt, hogy öröm volt nézni! A húsokat csinos, szintén Weber csipesszel fordítgattam. Rugós volt, és nagyon praktikus szerszámnak bizonyult, ám a sütés végére, a többezer fordítgatás okán annyira remegett a jobb kezem, hogy amikor leültem meginni egy pohár vizet, cunamit csináltam benne és italom jó része kiömlött. Bevallom, momentán a billentyűk ütögetése is okoz némi problémát!

Zsolt a buli végén azt mondta, sose gondolta volna, hogy egy nem-szakmabeli, aki csak blogger, vagy „gasztromán” ahogy ő hív, ekkora hajcsár tud lenni, és így bírja a tempót. Ha tehát kell segítség a hétvégi grillpartihoz, csak szólj bátran, jövök! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://hazisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr25098613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

image001.png

Facebook

Iratkozz fel hírlevelemre!

Címkék

ajándékok házilag (30) amerikai (18) aprósütemény (13) aszalt gyümölcs (4) bab (3) braising (3) brézingelés (3) bulgúr (4) buli (9) citrom (7) comfort food (5) csicseriborsó (4) csirke (9) csokoládé (15) cukor (13) dél-amerikai (3) desszert (58) dió (5) DIY (5) édes (4) édesség (22) egészséges (24) egypercesek (34) elegáns (5) élesztő (11) előétel (7) eper (7) ételfotó (3) étterem (6) fagylalt (6) fahéj (3) fesztivál (3) feta (3) főétel (14) fotó (3) francia (3) fűszer (20) fűszeres (7) fúziós (3) gallicoop (4) gluténmentes (4) görög (10) görög joghurt (5) grapoila (4) grill (3) gyerekeknek (8) gyors (8) gyors vacsorák (38) gyümölcs (6) habcsók (3) hal (3) húsvét (9) ital (5) joghurt (9) kalács (7) karácsony (28) keksz (11) kelt tészta (14) kenyér (20) kókusztej (3) könnyű (7) kovász (4) közel-kelet (5) közel-keleti (22) krémsajt (6) krumpli (3) kuszkusz (3) lazac (3) lencse (3) leves (10) liszt (5) mandula (4) marhahús (5) marokkói (6) mediterrán (9) mexikói (5) méz (4) nagy vendégségekre (3) nyár (3) olasz (11) olíva olaj (4) padlizsán (6) paprika (4) paradicsom (14) parmezán (3) péksütemény (5) pulyka (6) rizs (4) sáfrány (3) sajt (8) saláta (9) spanyol (9) sütemény (25) sütőtök (5) szponzorálttartalom (5) tahini (8) tapas-mezze (13) távol-keleti (5) tea (3) tejföl (3) tejszín (3) tenger gyümölcsei (3) tészta (7) tex-mex (3) tojás (5) ünnep (42) ünnepi ételek (35) vaj (6) vegán (8) vegetáriánus (42) vörösbor (3) zöldség (13)
süti beállítások módosítása