Bulgúr piláf, egy húsmentes étel, mely úgy tökéletes, ahogy van

Szerző: Házisáfrány - 2011.07.11. 09:03 Szólj hozzá!

Hétvége volt, pont egy olyan szombat, amikor végig kellemetlenül esett az eső, előző este pedig nagyon későn feküdtem le. No persze lúzer módon nem azért, mert végigbuliztam volna az éjszakát, hanem mert Anti, a Grillguru és Sera, a séf haverom kicsábítottak Bécsbe a Weber Grillakadémiára, hogy megnézzük, miként sütögetnek a szomszédok. Megnéztük. Úgy, mint mi.

Anti nyugodt srác, így az utat 90 km/h-s átlagsebességgel tettük meg mind a két irányba. Általában nem ehhez a tempóhoz vagyok szokva. Végül 11 körül értünk haza, és utána még órákig szóval tartottam Serát, aki egy következő napi főzős bulira készült elő. Ez remek alkalom volt, hogy összevesszünk azon, miként kell humuszt csinálni. Mert az én receptem a tökéletes. Természetesen.

Másnap délben aztán felhívott Dóri hogy éhes, nem beszélve arról, szintén fáradt. Mondanom sem kell, ő bezzeg bulizott! Gondoltam ezekben a nehéz időkben arra van szükségünk, amit angolul „comfort food-nak” azaz vigasztaló ételnek hívnak. Így esett a választásom a világ szerintem egyik legjobb vega ételére, a bulgúr piláfra. Finom, könnyű, jól néz ki, mindig boldoggá tesz, és bár nekem ez nem szempont, tök egészséges.

Dóri egy dolgot nehezményezett csupán. Délben hívott, hogy enne, és biztosítottam is róla, hogy perceken belül ott leszek nála. Mire azonban megfürödtem, hajat mostam, kisminkeltem, kitaláltam mit vegyek fel, megvettem a hozzávalókat a közértben, beszereztem a további hozzávalókat a török kisboltban, addigra bőven 2 lett és főzni csak akkor kezdtem el. A lényeg az, hogy a végén csak jóllakott.

Nu. És akkor szokásosan a recept. Általában nagy szemű bulgúrból csinálják az ételt, ebben az esetben én is, de kicsiből is nagyon szeretem. Cipruson sűrű görög joghurtot kínálnak mellé, ám én gyakran fokhagymás vagy mentás joghurttal esetleg dzadzikivel tálalom, a még gazdagabb ízek érdekében. Ezt a mostanit sima joghurttal körítettem, amit megszórtam ízletes török olajos paprikával.

1 bögre bulgúr
1 zöld kaliforniai paprika
1 paradicsom
1 kis fej hagyma
2 tk sűrített paradicsom
1 csilipaprika
1.5- 2 bögre alaplé

Csokor petrezselyem

Olíva olaj
2 dl görög joghurt

  1. Vágd apróra a hagymát, paprikát, paradicsomot és csilit.
  2. Alacsony hőfokon fonnyaszd meg a hagymát, majd dobd rá a paradicsomot és paprikát majd párold, míg megpuhul kissé, kb. 5 percig.
  3. Dobd rá a bulgúrt, engedd fel az alaplével, add hozzá a paradicsompürét és forrald gyorsan fel. Szükség esetén sózd, majd takard le és nagyon alacsony hőfokon gőzöld, míg a bulgúr megpuhul.
  4. Keverd hozzá az apróra vágott petrezselymet és ha szereted, kevés mentát, majd tálald a joghurttal.

Címkék: vegetáriánus gyors vacsorák közel-keleti bulgúr

A bejegyzés trackback címe:

https://hazisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr705098615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

image001.png

Facebook

Iratkozz fel hírlevelemre!

Címkék

ajándékok házilag (30) amerikai (18) aprósütemény (13) aszalt gyümölcs (4) bab (3) braising (3) brézingelés (3) bulgúr (4) buli (9) citrom (7) comfort food (5) csicseriborsó (4) csirke (9) csokoládé (15) cukor (13) dél-amerikai (3) desszert (58) dió (5) DIY (5) édes (4) édesség (22) egészséges (24) egypercesek (34) elegáns (5) élesztő (11) előétel (7) eper (7) ételfotó (3) étterem (6) fagylalt (6) fahéj (3) fesztivál (3) feta (3) főétel (14) fotó (3) francia (3) fűszer (20) fűszeres (7) fúziós (3) gallicoop (4) gluténmentes (4) görög (10) görög joghurt (5) grapoila (4) grill (3) gyerekeknek (8) gyors (8) gyors vacsorák (38) gyümölcs (6) habcsók (3) hal (3) húsvét (9) ital (5) joghurt (9) kalács (7) karácsony (28) keksz (11) kelt tészta (14) kenyér (20) kókusztej (3) könnyű (7) kovász (4) közel-kelet (5) közel-keleti (22) krémsajt (6) krumpli (3) kuszkusz (3) lazac (3) lencse (3) leves (10) liszt (5) mandula (4) marhahús (5) marokkói (6) mediterrán (9) mexikói (5) méz (4) nagy vendégségekre (3) nyár (3) olasz (11) olíva olaj (4) padlizsán (6) paprika (4) paradicsom (14) parmezán (3) péksütemény (5) pulyka (6) rizs (4) sáfrány (3) sajt (8) saláta (9) spanyol (9) sütemény (25) sütőtök (5) szponzorálttartalom (5) tahini (8) tapas-mezze (13) távol-keleti (5) tea (3) tejföl (3) tejszín (3) tenger gyümölcsei (3) tészta (7) tex-mex (3) tojás (5) ünnep (42) ünnepi ételek (35) vaj (6) vegán (8) vegetáriánus (42) vörösbor (3) zöldség (13)
süti beállítások módosítása