Horchata- love!

Szerző: Házisáfrány - 2011.07.27. 09:34 Szólj hozzá!

Már nem emlékszem hol ittam először horchata-t, de az biztos, hogy szerelem volt első kortyintásra! Aztán úgy döntöttem csinálok magamnak otthon, ne legyek már kiszolgáltatva a mexikói fast food-ok kénye-kedvének. Ha horchata recepteket keresel, végtelen számút fogsz találni, ám két dolgot mindegyik leszögez: az ital olcsó és elkészíteni gyerekjáték.

El ne hidd egyik állítást se!!!!

Lehet, hogy a horchata valóban kijön három forintból abban az esetben, ha kunsági „B” rizsből készíted, fehér cukorral és gazdaságos őrölt fahéjjal, de miért tennél így? Én Tilda márkájú baszmatit használtam, amiből egy kg 3000 Ft. Hidd el, igazán próbálkoztam valami egyszerűbb hosszúszemű fajtával, de beleszagoltam a baszmatis zacskójába és annak az illatnak nem tudtam ellenállni! Beletettem egy egész rúd bourbon vaníliát, némi első osztályú fahéj rudat Sri-Lankáról, aranyszínű, illatos nádcukrot Mauritiusról és az egészet ásványvízzel higítottam. Így már nagyjából annyira jött ki a 2 pohárka ital, mintha Veuve Cliqout-t szervíroztam volna a vacsora mellé. Bravó!

Ami meg az elkészítést illeti, úgy nézne ki a dolog, hogy a rizst éjszakára áztatod a fűszerekkel és a cukorral, majd másnap porrá turmixolod, leszűröd és kész. Nos, nem tudom próbáltál-e már valaha porrá őrölni rizst, de szerintem nem lehet, pedig nekiláttam derekasan, először a szupertrendi Magimixemmel, majd a botmixerrel, de az egész konyha úszott, ragadt a kifröccsent cukros létől, a lábam alatt pedig egyre nagyobb mennyiségben ropogott a durvára őrölt rizs. Sera, a séf haverom javasolta a kávédarálót, de kinek van türelme több bögrényi rizst és 6 dl vizet együtt kanalanként ledarálni??? Aztán a szűrés! No, hát az se megy ám csak úgy ripsz-ropsz!!! A muszlin lyukait ugyanis azonnal eltömíti a sok őrölt darabka, amitől a lé nem tud kifolyni, ott röhög rajtad a szűrőben és meg se mozdul! Végül kínomban nekiálltam kicsavarni az italt úgy, ahogy a rongyból szoktam a vizet. Ne tudd meg...

A sok szívás után lett, nem viccelek, kerek 2 pohárnyi italom. De az íze az mindenért kárpótolt! Lehet, hogy nem vagyok normális, de perceken belül újra fogom csinálni. Mert még ennyi macerával is megéri!

Nu. És szokásosan a recept. Hosszú szemű rizzsel dolgozz, és ha nincs otthon, hagyd ki a vaníliát nyugodtan. A rizs egy részét helyettesítheted blansolt mandulával. Én tettem az italba kevés tejet, ettől krémesebb lett az íze, de ha laktóz intoleráns vagy, nem szoktam ilyet mondani gyakran, de ez most tényleg az a dolog, ami fantasztikus lesz vegán változatban is.

200 gr (kb. 1 bögre) hosszúszemű rizs
2 ek cukor (ízlés szerint dolgozz)
1 rúd fahéj
1 rúd bourbon vanília
csipet só
6 dl víz
2 dl tej

  1. Áztasd éjszakára a rizst a vízzel, cukorral, sóval és fűszerekkel.
  2. Másnap turmixold az egészet a lehető legsimábbra.
  3. Szűrd le először szűrővel, majd muszlinon keresztül.
  4. Ha úgy érzed, tégy hozzá még kevés tejet.
  5. Jégbe hűtve, fahéjjel megszórva tálald.

Címkék: ital rizs fahéj mexikói tex-mex

A bejegyzés trackback címe:

https://hazisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr755098620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

image001.png

Facebook

Iratkozz fel hírlevelemre!

Címkék

ajándékok házilag (30) amerikai (18) aprósütemény (13) aszalt gyümölcs (4) bab (3) braising (3) brézingelés (3) bulgúr (4) buli (9) citrom (7) comfort food (5) csicseriborsó (4) csirke (9) csokoládé (15) cukor (13) dél-amerikai (3) desszert (58) dió (5) DIY (5) édes (4) édesség (22) egészséges (24) egypercesek (34) elegáns (5) élesztő (11) előétel (7) eper (7) ételfotó (3) étterem (6) fagylalt (6) fahéj (3) fesztivál (3) feta (3) főétel (14) fotó (3) francia (3) fűszer (20) fűszeres (7) fúziós (3) gallicoop (4) gluténmentes (4) görög (10) görög joghurt (5) grapoila (4) grill (3) gyerekeknek (8) gyors (8) gyors vacsorák (38) gyümölcs (6) habcsók (3) hal (3) húsvét (9) ital (5) joghurt (9) kalács (7) karácsony (28) keksz (11) kelt tészta (14) kenyér (20) kókusztej (3) könnyű (7) kovász (4) közel-kelet (5) közel-keleti (22) krémsajt (6) krumpli (3) kuszkusz (3) lazac (3) lencse (3) leves (10) liszt (5) mandula (4) marhahús (5) marokkói (6) mediterrán (9) mexikói (5) méz (4) nagy vendégségekre (3) nyár (3) olasz (11) olíva olaj (4) padlizsán (6) paprika (4) paradicsom (14) parmezán (3) péksütemény (5) pulyka (6) rizs (4) sáfrány (3) sajt (8) saláta (9) spanyol (9) sütemény (25) sütőtök (5) szponzorálttartalom (5) tahini (8) tapas-mezze (13) távol-keleti (5) tea (3) tejföl (3) tejszín (3) tenger gyümölcsei (3) tészta (7) tex-mex (3) tojás (5) ünnep (42) ünnepi ételek (35) vaj (6) vegán (8) vegetáriánus (42) vörösbor (3) zöldség (13)
süti beállítások módosítása