Vörösborban brézingelt csirkecombok krémes polentával

Szerző: Házisáfrány - 2011.04.22. 00:10 Szólj hozzá!

Judit volt életemben az első ember, aki megkért, tanítsam főzni. Ez jó néhány évvel ezelőtt történt. El voltam ájulva a megtiszteltetéstől és emlékszem arra, ahogy rettenetesen felkészülve, alapanyagokkal, konyhai eszközökkel és receptekkel felpakolva megérkeztem hozzá. Valahogy úgy képzeltem, majd figyelmesen meghallgat, jegyzetel, utánoz és már előre örültem annak, milyen jó lesz neki átadni a Tudást. Ehhez képest leült a konyha legtávolabbi zugába, felbontott egy palack bort, maga elé tett egy doboz cigarettát és olyan szögből, ahonnan kicsit se lehet belelátni a fazékba nekiállt velem dumálni. Én közben aprítottam, kevergettem, gondolhatod... Néha eszébe jutott, miért vagyok ott, ilyenkor udvariasan, a válaszra egyáltalán nem figyelve megkérdezte, mit is csinálok éppen. Persze addigra már pontosan tudtam: Juditnak esze ágában sincs főzni tanulni! Ő inkább csak enne. Na, de én viszont szeretek főzni! Nem lett volna egyszerűbb ezt kijelenteni már a kezdetek kezdetén??? Attól még ugyan úgy megcsináltam volna neki azt az ételt!

Nos, a napokban zsuga partival egybekötött evészet volt nála ismét, és miután számos éhes, de annál kritikusabb embert vártunk, igyekeztem valami különlegeset összedobni. Ezt a csirkereceptet a Food & wine című amerikai újságban lőttem, és igazán fúziós. A gyömbér utal a távol-keletre, a római kömény a közel-keletre, a babér a mediterrán régióra, a fahéjat, paradicsomot és vörösbort pedig döntsétek el ti, mert lassan kifogyok a földrészekből, ok?! Az eredeti recept rizst javasol köretnek, én mégis inkább krémes állagú puliszkával gondoltam megfőzni. Az étel fantasztikus lett, bármilyen ünnepi alkalomra ajánlom!

Ja! Amit feltétlenül tudnod kell a nagymenőzősnek tűnő étel címről! Brézingelésnek hívják azt az eljárást, amikor a húst először magas hőfokon megpirítod minden oldalán, aztán felöntöd valamilyen savtartalmú (bor, paradicsom, stb.) folyadékkal és nagyon alacsony hőfokon, fedővel a tetején gyöngyözteted jó sokáig. Az eredmény csodásan puha és omlós étel lesz, brézingelve még az amúgy kevéssé előkelő húsrészekből is mennyei lakomát csaphatsz. Ha pedig véletlenül van nálad 50,000 Ft körüli felesleges készpénz, érdemes beruházni egy öntöttvas lábasba, abban lehet a legjobb eredményt elérni. Én is gyűjtök már egy jó kis Le Creuset-re!!! Nem olcsó, de ha vigyázol rá, simán kiszolgál csomó nemzedéket!

Ami meg a polentát (puliszkát) illeti, ha nem főztél még ilyet, tudnod kell, hogy nagyjából ugyan úgy készül, mint a tejbegríz, csak ezt tovább kell kevergetni és a kezed a végén tuti, hogy be fog görcsölni! Én most krémes állagúra csináltam, eredetileg fele víz fele tejjel szerettem volna, de útközben elfogyott a tej. Sebaj, volt tömény tejszín, úgyhogy avval pótoltam, gondolhatod, brutál lett mindenféle szempontból!!!

Jöjjön tehát a recept. Ez most kicsit hosszadalmasabb a tőlem megszokottnál, de feltétlenül megéri!!!

6 egész csirkecomb a bőre nélkül
3 ek olaj
½ tk őrölt római kömény
3 nagy hagyma
3 gerezd fokhagyma
2 ek frissen reszelt gyömbér
1 rúd fahéj
½ ek őrölt csili vagy ha nem szereted a csípőset, pirospaprika
3 babérlevél
2.5 dl könnyű vörösbor (pinot noir vagy valami hasonló)
2.5 dl csirkealaplé
1 darabolt paradicsomkonzerv (nem sűrített!)
Só, bors

A polentához:

1 bögre (2.5 dl) kukoricadara
2 bögre víz
2 bögre teljes tej

  1. Kevés olajjal, több részletben pirítsd a félbevágott (alsó és felső) combokat aranybarnára, majd tedd őket félre.
  2. Vágd csíkokra a hagymákat, és apróra a fokhagymát. Fonnyaszd a hagymát a csirke maradék zsírjában, majd dobd hozzá a fokhagymát, paprikát és rómaiköményt. Főzd még rövid ideig, míg minden üveges lesz, de a fokhagyma nem kezd el barnulni.
  3. Rakd vissza a csirkét. Dobd mellé a gyömbért, fahéjat és babért. Öntsd rá a bort és várd meg, míg elfő az alkoholtartalma.
  4. Öntsd a csirkére az alaplevet és paradicsomot, majd takard le és nagyon alacsony hőfokon főzd 60-90 percig. Sózni csak a vége felé sózd, ha szükség van rá.

Amikor a csirke már csak 20 percre van a totális omlósságtól, öntsd a puliszka lisztet a folyadékokkal vastag fenekű lábasba és némi sózás után forrald fel. Keverd rohadt sokáig és még annál is tovább, és amikor igazán krémessé puhult, tálald azonnal az elképzelhetetlenül finom csirkével!

Címkék: csirke vörösbor főétel polenta kukorica ünnepi ételek braising brézingelés

A bejegyzés trackback címe:

https://hazisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr155098587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

image001.png

Facebook

Iratkozz fel hírlevelemre!

Címkék

ajándékok házilag (30) amerikai (18) aprósütemény (13) aszalt gyümölcs (4) bab (3) braising (3) brézingelés (3) bulgúr (4) buli (9) citrom (7) comfort food (5) csicseriborsó (4) csirke (9) csokoládé (15) cukor (13) dél-amerikai (3) desszert (58) dió (5) DIY (5) édes (4) édesség (22) egészséges (24) egypercesek (34) elegáns (5) élesztő (11) előétel (7) eper (7) ételfotó (3) étterem (6) fagylalt (6) fahéj (3) fesztivál (3) feta (3) főétel (14) fotó (3) francia (3) fűszer (20) fűszeres (7) fúziós (3) gallicoop (4) gluténmentes (4) görög (10) görög joghurt (5) grapoila (4) grill (3) gyerekeknek (8) gyors (8) gyors vacsorák (38) gyümölcs (6) habcsók (3) hal (3) húsvét (9) ital (5) joghurt (9) kalács (7) karácsony (28) keksz (11) kelt tészta (14) kenyér (20) kókusztej (3) könnyű (7) kovász (4) közel-kelet (5) közel-keleti (22) krémsajt (6) krumpli (3) kuszkusz (3) lazac (3) lencse (3) leves (10) liszt (5) mandula (4) marhahús (5) marokkói (6) mediterrán (9) mexikói (5) méz (4) nagy vendégségekre (3) nyár (3) olasz (11) olíva olaj (4) padlizsán (6) paprika (4) paradicsom (14) parmezán (3) péksütemény (5) pulyka (6) rizs (4) sáfrány (3) sajt (8) saláta (9) spanyol (9) sütemény (25) sütőtök (5) szponzorálttartalom (5) tahini (8) tapas-mezze (13) távol-keleti (5) tea (3) tejföl (3) tejszín (3) tenger gyümölcsei (3) tészta (7) tex-mex (3) tojás (5) ünnep (42) ünnepi ételek (35) vaj (6) vegán (8) vegetáriánus (42) vörösbor (3) zöldség (13)
süti beállítások módosítása